Godhavnsdrengene Forum Indeks Godhavnsdrengene
Foreningen for børnehjemsbørn

Lyd og Video OnlineLyd og Video Online   Foto AlbumFoto Album  FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 Se din ProfilSe din Profil   Login for at vise private beskeder   LoginLogin 

Kom frit frem

Gem alle emner på disk

Skriv nyt emne   Besvar indlægget   Printervenlig version    Godhavnsdrengene Forum Indeks -> Debatrum.
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
svend-aage
Bestyrelse

Indmeldt: 22. mar 2006
Geografisk sted: Norsjøvallen

IndlægSkrevet: Man 26 feb, 2007 18:09   Gem dette emne på disk    Emne: Kom frit frem Besvar, med citat

Endelig en til der vil stå frem med sin viden om omsorgsvigt på Instutioner og med navn.

Andre må meget gerne berette om deres viden her på siden, der behøver ikke være navn. Men det er meget viktigt at alt kommer frem og bliver debateret og belyst vi må ikke lade det gå i glemmebogen som det næsten har været i 50 år. Husk vi har internet og har al mulighed for at brede budskabet og oplyse andre om forholdne, og på den måde gøre det åbent så forandringerne virkelig kan ske.

Læs her. [www.sj-nyheder.dk]

Landsforeningen
Fra 1952--1961.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
undermennesket

Indmeldt: 17. nov 2009
Geografisk sted: Oslo

IndlægSkrevet: Lør 05 dec, 2009 13:51   Gem dette emne på disk    Emne: Besvar, med citat

det jeg gerne vil ha info om er om der er andre overlevende fra barne/ungdomshjemmet Billeshave ved Strib i nærheden af Middelfart på fyn.Jeg var tvangsanbragt der i 1963 og 1964,såvidt jeg husker.Det var Horsens kommune eller Skanderborg kommune der stod for tvangsanbringelsen muligvis i forbindelse med mine plejeforældre.Jeg pjækkede fra skolen det var det hele. Jeg husker at forstanderen hed Mielke ved ikke fornavnet. jeg vil også gerne vide hvordan og hvor jeg kan få aktindsikt. hvor findes saksakterne?
med venlig hilsen
undermennesket
Leo

Indmeldt: 20. mar 2010
Geografisk sted: Solrød Strand

IndlægSkrevet: Lør 27 mar, 2010 20:53   Gem dette emne på disk    Emne: kom frit frem Besvar, med citat

Hej jeg er ny medlem her, var på Nyborg Børnehjem fra 1961 til 1968.

det er ikke så læt at komme frem og berate, hvad man aldrig har fortalt til nogle i helle sit liv. - det næsten umulig og ubærlig at gør.

Alligevel er det rigtig at få beratte om forhold på Danske Børnehjem og instituter (og hvad de nu heder) - Både de mange gode historier der er, dem er der heldigvis mange af.

Der er så osse nogle GRUSOMME og ONDE Historier, der osse bør komme frem.

Jeg ved ikke om jeg er klar til at berate, - men vel så klar jeg kan blive.!.

Jeg har skrevet lidt på "Børnehjem.nu". - I kan starte med at læse lidt af min historie der.

Jeg er taksom at der er et forum som denne "Godhavn Drenge" osse selv om jeg var på Nyborg.
Tak for jeg blev inviteret ind her.

Med venlig Hilsen

Leo
Nyborg Børnehjem 1961 - 1968
officer søværnet
lilli

Indmeldt: 11. okt 2007

IndlægSkrevet: Tors 08 apr, 2010 08:17   Gem dette emne på disk    Emne: Re: Kom frit frem Besvar, med citat

Hej sven-aage
desværre så kommer der ikke noget frem, har du noget som man kan søge på

venligst Lilli

svend-aage skrev:
Endelig en til der vil stå frem med sin viden om omsorgsvigt på Instutioner og med navn.

Andre må meget gerne berette om deres viden her på siden, der behøver ikke være navn. Men det er meget viktigt at alt kommer frem og bliver debateret og belyst vi må ikke lade det gå i glemmebogen som det næsten har været i 50 år. Husk vi har internet og har al mulighed for at brede budskabet og oplyse andre om forholdne, og på den måde gøre det åbent så forandringerne virkelig kan ske.

Læs her. [www.sj-nyheder.dk]

Landsforeningen
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Poul-Erik (tændstikken)
Site Admin

Indmeldt: 24. sep 2005
Geografisk sted: On the road again

IndlægSkrevet: Tors 08 apr, 2010 21:29   Gem dette emne på disk    Emne: 2007 Besvar, med citat

Hej Lilli

Det indlæg Svend-aage har skrevet er fra 26 feb, 2007, altså over 3 år siden.

TV har forlængst taget den af oversigten.

Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger
lilli

Indmeldt: 11. okt 2007

IndlægSkrevet: Fre 16 apr, 2010 20:15   Gem dette emne på disk    Emne: Re: 2007 Besvar, med citat

Poul-Erik (tændstikken) skrev:
Hej Lilli

Det indlæg Svend-aage har skrevet er fra 26 feb, 2007, altså over 3 år siden.

TV har forlængst taget den af oversigten.

------
Undskyld jeg havde ikke set at der stod 2007
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget   Printervenlig version    Godhavnsdrengene Forum Indeks -> Debatrum. Alle tidspunkter er GMT + 2 timer

Gem alle emner på disk
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum

Udviklet af php B.B. © 2001, 2005 php B.B. Group
Dansk fra php b.b.2.dk