| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
svend-aage Bestyrelse

Indmeldt: 22. mar 2006 Indlæg: 873 Geografisk sted: Norsjøvallen
|
Skrevet: Man 26 feb, 2007 18:09 Gem dette emne på disk Emne: Kom frit frem |
|
|
Endelig en til der vil stå frem med sin viden om omsorgsvigt på Instutioner og med navn.
Andre må meget gerne berette om deres viden her på siden, der behøver ikke være navn. Men det er meget viktigt at alt kommer frem og bliver debateret og belyst vi må ikke lade det gå i glemmebogen som det næsten har været i 50 år. Husk vi har internet og har al mulighed for at brede budskabet og oplyse andre om forholdne, og på den måde gøre det åbent så forandringerne virkelig kan ske.
Læs her. [www.sj-nyheder.dk]
 _________________ Hilsner
svend-aage
Godhavn og andre børnehjem
Fra 1952--1961. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
undermennesket
Indmeldt: 17. nov 2009 Indlæg: 1 Geografisk sted: Oslo
|
Skrevet: Lør 05 dec, 2009 13:51 Gem dette emne på disk Emne: |
|
|
det jeg gerne vil ha info om er om der er andre overlevende fra barne/ungdomshjemmet Billeshave ved Strib i nærheden af Middelfart på fyn.Jeg var tvangsanbragt der i 1963 og 1964,såvidt jeg husker.Det var Horsens kommune eller Skanderborg kommune der stod for tvangsanbringelsen muligvis i forbindelse med mine plejeforældre.Jeg pjækkede fra skolen det var det hele. Jeg husker at forstanderen hed Mielke ved ikke fornavnet. jeg vil også gerne vide hvordan og hvor jeg kan få aktindsikt. hvor findes saksakterne?
med venlig hilsen
undermennesket _________________ undermennesket |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Leo
Indmeldt: 20. mar 2010 Indlæg: 3 Geografisk sted: Solrød Strand
|
Skrevet: Lør 27 mar, 2010 20:53 Gem dette emne på disk Emne: kom frit frem |
|
|
Hej jeg er ny medlem her, var på Nyborg Børnehjem fra 1961 til 1968.
det er ikke så læt at komme frem og berate, hvad man aldrig har fortalt til nogle i helle sit liv. - det næsten umulig og ubærlig at gør.
Alligevel er det rigtig at få beratte om forhold på Danske Børnehjem og instituter (og hvad de nu heder) - Både de mange gode historier der er, dem er der heldigvis mange af.
Der er så osse nogle GRUSOMME og ONDE Historier, der osse bør komme frem.
Jeg ved ikke om jeg er klar til at berate, - men vel så klar jeg kan blive.!.
Jeg har skrevet lidt på "Børnehjem.nu". - I kan starte med at læse lidt af min historie der.
Jeg er taksom at der er et forum som denne "Godhavn Drenge" osse selv om jeg var på Nyborg.
Tak for jeg blev inviteret ind her.
Med venlig Hilsen
Leo
Nyborg Børnehjem 1961 - 1968
officer søværnet _________________ Leo, Nyborg Børnehjem 1961 - 1968 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lilli
Indmeldt: 11. okt 2007 Indlæg: 25
|
Skrevet: Tors 08 apr, 2010 08:17 Gem dette emne på disk Emne: Re: Kom frit frem |
|
|
Hej sven-aage
desværre så kommer der ikke noget frem, har du noget som man kan søge på
venligst Lilli
| svend-aage skrev: | Endelig en til der vil stå frem med sin viden om omsorgsvigt på Instutioner og med navn.
Andre må meget gerne berette om deres viden her på siden, der behøver ikke være navn. Men det er meget viktigt at alt kommer frem og bliver debateret og belyst vi må ikke lade det gå i glemmebogen som det næsten har været i 50 år. Husk vi har internet og har al mulighed for at brede budskabet og oplyse andre om forholdne, og på den måde gøre det åbent så forandringerne virkelig kan ske.
Læs her. [www.sj-nyheder.dk]
 |
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Poul-Erik (tændstikken) Site Admin

Indmeldt: 24. sep 2005 Indlæg: 746 Geografisk sted: On the road again
|
Skrevet: Tors 08 apr, 2010 21:29 Gem dette emne på disk Emne: 2007 |
|
|
Hej Lilli
Det indlæg Svend-aage har skrevet er fra 26 feb, 2007, altså over 3 år siden.
TV har forlængst taget den af oversigten. _________________ Mange Venlige Tanker
fra en Godhavnsdreng på evig flugt.
Poul-Erik (tændstikken) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lilli
Indmeldt: 11. okt 2007 Indlæg: 25
|
Skrevet: Fre 16 apr, 2010 20:15 Gem dette emne på disk Emne: Re: 2007 |
|
|
| Poul-Erik (tændstikken) skrev: | Hej Lilli
Det indlæg Svend-aage har skrevet er fra 26 feb, 2007, altså over 3 år siden.
TV har forlængst taget den af oversigten. |
------
Undskyld jeg havde ikke set at der stod 2007 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|